четвъртък, 20 март 2014 г.

Тя е извор, който постоянно тече

Много отшелници са живели в горите по 50-60 години и на старини са се върнали между хората. Когато Любовта заговори в тях, те се връщат при своите близки, за да им покажат, че единственият път, който води към Бога, е Любовта. Как майката може да отгледа детето си, ако няма Любов; как учителят възпитава учениците си, ако няма Любов и търпение? Любов е
нужна навсякъде. 
Аз говоря за Разумната любов. Всеки иска да го обичат, но това още не е Любов. Божията Любов всякога дава и не мисли за взимане; тя е извор, който постоянно тече. Дойде някой при мен и ми казва: „Много те обичам!“. Щом ме обичаш, ти си щастлив човек. – „Не съм щастлив.“ Защо не си щастлив? – „Нямам средства да живея.“ Значи това, което наричаш любов, не е истинско; в любовта ти има нещо користно. 
Защо ме обичаш? – „Понеже Бог живее в теб, искам да се уча от Него.“ Добре ли живееш с жена си, с децата си? – „Понякога се караме.“ Щом искаш да се учиш от Бога, ще разбереш, че Той изпраща изобилието на Земята и прави хората щастливи.
Защо сте тъжни - 8 април 1923 г., Великден, София

Няма коментари:

Публикуване на коментар