събота, 28 февруари 2015 г.

Пръсни се три пъти с вода

Та сега, въпросът е за ставането. Всеки трябва да се събужда. Когато сте били малки деца, вашата майка ви е събуждала. Тя идва, повдига юргана, подръпва го, а щом си замине, вие пак се завивате. Не, когато ставате, ще имате до себе си едно шише с вода. И когато оня ум започне да се аргументира, вие ще налеете малко вода на лицето си. Ако продължава да се аргументира, още малко вода ще налеете. Щом се пръснеш три пъти с вода, работата става вече. Сега, можете да употребите този метод и в други случаи. Например, понякога искате да свършите дадена работа, но идва пак оня и се аргументира, че не му е времето. Вземете пак вода, напръскайте се и той ще престане. Когато се колебаеш за някоя работа, пръсни се три пъти с вода, виж какво ще бъде твоето настроение и започни работа. Имаш ли някаква работа да вършиш, свърши я по който и да е начин! Когато дойдат да видят доброто, ще видят и твоето добро желание да свършиш тази работа. Може да не я свършиш както трябва, но все пак ще спечелиш нещо. Ако не започнеш работата, много по-голяма погрешка ще направиш и ще си създадеш неприятности.
Мускулно и нервно напрежение, 12 март 1937 г., МОК

петък, 27 февруари 2015 г.

Не можеш да икономисваш Истината

Сега, да се върнем към сериозната работа: не си създавайте идеал, заместващ идеала, който Природата ви е направила, който Бог е направил за теб. Ти не можеш да заместиш идеала на Доброто с никакъв друг идеал. Ти с нищо не можеш да заместиш идеала си да бъдеш не-користолюбив човек и всякога да говориш истината в себе си. Нали сега вие се питате дали има икономия в Истината. Щом започнеш да икономисваш Истината, фалитът ще дойде. Не можеш да икономисваш Истината – това е закон. Щом не икономисваме Истината, всичко върви; щом започнем да я икономисваме, всичко във физическия свят тръгва назад. И обратно – ако работите вървят безразборно, ще забатачиш; ако ги икономисваш, ще тръгнат. В света на Истината е точно обратното, защото той е един идеален свят, където има енергия, няма прекъсване и всичко се усилва непреривно*. Когато на физическия свят свършиш една работа, тя престава – например, щом забогатееш, енергията в теб спира. Същото става и с идеала ви да израстете – щом дойдете до 33 или 45 години, вие започвате да мислите, че сте остарели. А щом станете на 60-70 години, казвате: „Остаряхме, няма идеал!“ Това, което на младини ви е импулсирало, сега има обратно действие и казвате: „Изгубих всичко, види се, ще се връщам оттам, отдето съм дошъл. Хайде на Орландовци (гробище в София)“. Той мисли, че е дошъл от оня свят, а казва, че ще го занесат на Орландовци. Че тогава ти нищо не си свършил.
Мускулно и нервно напрежение -12 март 1937 г., МОК, София *непреривно  - непрекъснато



четвъртък, 26 февруари 2015 г.

Слаба памет

 Да допуснем, че имате слаба памет и искате да я развиете. Как ще направите това? Има разни школи за развиване на паметта. Учил ли е някой от вас по тия системи? Доста пари се плащат, за да се научи една от тях. Но, все пак, най-добрият, най-естественият метод, по който можеш да научиш нещо, е този предмет да те интересува, да привлече вниманието ти и да можеш да го обичаш. Затова казвам: не можеш да се интересуваш от предмет, който влияе на твоите мускули, а не събужда твоите нерви. Хора, които имат слаба памет, имат слабо нервно напрежение, т. е. мускулите им са напрегнати, а нервите им не са. У хора, които помнят или мислят, и двете системи са в напрегнато състояние.

 Мускулно и нервно напрежение -12 март 1937 г., Младежки Окултен Клас, София

сряда, 25 февруари 2015 г.

Човек е познавал Бога

Съвременните хора са изгубили способността си да бъдат господари  на своя мозък, вследствие на което се явили ред аномалии в техния живот.  Те страдат, боледуват, мъчат се, не са господари на себе си. Те  пренебрегват развитието на сърцето си за сметка на ума. Съвременният  човек е развил критична и научна мисъл, която повече го изсушава и го  излага на големи страдания. Слушате го постоянно да разисква върху  въпроса какво представлява Бог, как е създал света и т.н. Дойде ли до  мисълта за Бога, човек трябва да се отнася със свещен трепет към Него.  Няма защо да се рови във въпроси, които не са за неговия ум. Бог не е  материално същество следователно не може да се домогнете до същината Му  по материален начин. Искате ли да познаете Бога вдълбочете се в себе си,  потърсете Го там. По вътрешен път вие можете да видите лицето Му, да  влезете в общение с Него. От ред поколения насам хората са имали  детински схващания за Бога, от които и до днес не могат да се освободят.  За да си съставят истинско понятие за Първата Причина на нещата, хората  трябва да излязат от своите стари разбирания, да се освободят от  наслояванията на миналото. В далечното минало човек е познавал Бога, но  след грехопадението той е изгубил ключа, тайната на това познаване. И до  днес той търси ключа на това познаване, но не може да го намери.

1931_02_18 Зенитът на живота -8 февруари 1931г., Общ Окултен Клас, София

вторник, 24 февруари 2015 г.

1914

В духовния живот никой не може да се излекува, докато не се смири.
Ние остаряваме само по причина, че не разбираме дълбоките причини, чрез които се гради материята.
Нашите мисли и желания са в състояние да изменят външната ни форма.
Ако ние се храним с жито и плодове, животът ни ще бъде по-чист.

С каквато мярка мериш

– Коя е причината за болестите и противоречията в сегашния живот? – Аномалиите в живота и лошите отношения на човека към природата. Сегашният човек е в постоянно стълкновение и война с природата, поради което тя безпощадно го глобява. Както ти постъпваш с природата, така и тя постъпва с тебе. С каквато мярка мериш, с такава и тебе мерят. Ти престъпваш законите на природата, а изискваш от нея снизхождение. Боли те крак и се чудиш защо те заболял. Природата те възпитава. Трябва да работиш, но не можеш – кракът те боли. Ученик си, имаш изпит, но те боли глава – не можеш да учиш. Отиваш на изпит и пропадаш. Природата не иска да знае, че имаш изпит. Казваш: Аз реших вече да изправя живота си. – Решил си, но още не си го изправил. Решил си да станеш учен човек, но докато станеш учен, време и работа се иска, изведнъж не се постигат желанията. Кой човек е учен? Според мене, истински учен е оня, който е определил най-напред отношенията си към Първата Причина и природата. После ще определи отношенията си към хората. Това значи да бъдеш учен. Това е качество на всички велики хора. Това са нормалните хора в света. И ти, като ученик на великата школа, ще се стремиш да нормализираш своя живот. – Как се постига това? – Ще се свързваш с учени хора, с хора, на които паметта е всякога силна.

1931_10_23 Методи за усилване на паметта / Памет. Методи за усилване на паметта23 октомври 1931 г., Младежки Окултен Клас, София