Та често в шишетата на духовните и религиозните хора има ракия. И минава
за светена вода. Аз разбирам под „ракия“ следното: всяка една мисъл,
която не е чиста, Божествена, аз я считам за ракия; всяко едно чувство,
което не е такова, каквото Бог го създал, е ракия; и всяка една
постъпка, която не е каквато Бог я е създал, е ракия. Ние ракия не
правим, но една нечиста мисъл е ракия. Ти трябва да имаш една Божествена
мисъл. Когато ядеш плод, чист, от дървото трябва да го вземеш. Ние
имаме предвид в духовния свят да се храним с онези мисли, които Бог сега
ни изпраща. И следователно, когато вие четете Словото, ще видите, че
всякога човек трябва да се моли, за да може да изпрати Бог Духа си.
Казано е: „Ще изпратя Духа си.“ И Христос казва: „Когато дойде Духът,
той ще ви научи.“
"Посрещането на Господа"-08 януари 1939 г.
четвъртък, 22 декември 2016 г.
сряда, 21 декември 2016 г.
Дванадесет тела
Човек е облечен с дванадесет тела. Сега няма да ви говоря за това.
Дванадесет тела има той. Засега от дванадесетте тела функционират само
четири: първо – физическото тяло, второ – на чувствата, на сърцето,
трето – на човешкия ум и четвърто – на разумния живот, наричано още на
причинния свят. В тези четири тела той сега функционира, а пък другите
осем тела седят в зачатъчно състояние. Те очакват за в бъдеще да се
проявят. Като влезете в духовния свят, там ще развиете още четири тела. И
като влезете в Божествения свят, ще развиете пак четири тела и ще
станат всичко 12 тела. За някого казвате: „Той много е разбрал.“ Обаче
неговото умствено тяло не е пробудено и тялото на сърцето му не е
организирано, а пък мислят за него, че е духовен човек. Духовният човек е
спокоен човек. Той няма какво да се вълнува. Казват му: „Еди-кой си е
болен, ще умре.“ Той казва: „Няма нищо.“ Викат го домашните му, казват:
„Какво ще правим без него?“ Той казва: „Че преди да беше дошъл, какво
сте правили?“ Например майката, преди да е дошло детето, тя е играла на
хорото, а сега, като дойде детето, тя мисли, че без него не може. Че
преди как е живяла тя без него? Едно време детето беше в нея. После то
излезе вън от нея. И като умре, къде ще отиде? Пак ще се върне при Бога.
"Посрещането на Господа" - 08.01.1939
"Посрещането на Господа" - 08.01.1939
вторник, 20 декември 2016 г.
Мисли, желания и постъпки
Та сега, като се расте, какво трябва да се вложи при растенето? Понеже
една къща ще се изгради от такъв материал, какъвто донесете.
Следователно животът почива на онези мисли, желания и постъпки, които
човек носи в себе си. Как проучвате мислите? Как познавате дали една
мисъл е ваша, или чужда; и как да познаете дали едно желание е ваше, или
чуждо; дали една постъпка е ваша, или чужда? Някой път ние казваме, че
нещата са общи. Но трябва да имаме ясна представа за тях. Например
въздухът е общ. Но ако вие вдишате в себе си въздух, то онзи въздух,
който е влязъл в един човек, той е изгубил онази преснота. Значи
необходимо е въздухът да бъде пресен и в това отношение постоянно има
течение. Старият въздух отива нагоре и навън, а новият въздух – надолу и
навътре. И благодарение на това течение, на тази смяна, ние постоянно
дишаме пресен въздух. По краищата на дробовете остава малко и от стария
въздух. Ако вие живеете добре, вие трябва да се храните с онези мисли,
които са Божествени, а не с онези мисли, които са минали през ума на
един човек. Аз сега не отричам – една мисъл може да е минала през
човешкия ум, но той може да ѝ дал ход, без да я опетнил. Ако мине силата
на любовта през вас, вие може да ѝ дадете една нова украса и тя може да
изгуби първоначалния характер.
"Посрещането на Господа" -
Утринно Неделно Слово, държано на 8 януари 1939 г., 5 ч. с., втори ден на Рождество Христово, София, Изгрев
"Посрещането на Господа" -
Утринно Неделно Слово, държано на 8 януари 1939 г., 5 ч. с., втори ден на Рождество Христово, София, Изгрев
понеделник, 19 декември 2016 г.
30, 60, 90 години
Сега как разбират децата живота? Децата на една година разбират живота
по един начин; на две години – по друг начин; на 3, 4, 5, 6 – по особен
начин. И колкото човек повече расте, се смята за по-зрял. Тридесет
години се смята за зряла възраст. Има три зрели възрасти. От една година
до тридесет години – това е физическият живот на човека. Тридесетата
година – това е зряла възраст за живота. До 60 години е духовният живот
на човека. Шестдесетата година представя зрелия живот на духовния човек.
Третата фаза е до 90 години. Тя представя умствения живот на човека.
Човек почва да разбира Божественото. Когато стане човек на 90 години,
едва ще почне да разбира Божественото. Сега вие едва сте завършили
физическия живот и в духовния живот сте деца.
"Посрещането на Господа"- Утринно Неделно Слово, държано на 8 януари 1939 г., 5 ч. с., втори ден на Рождество Христово, София, Изгрев
"Посрещането на Господа"- Утринно Неделно Слово, държано на 8 януари 1939 г., 5 ч. с., втори ден на Рождество Христово, София, Изгрев
Учителят за свободата
Когато се говори за свобода, не се разбира да прави човек каквото иска. Да прави човек каквото иска, това не води до свобода. Свободата се добива чрез разумна вътрешна дейност - придобиване контрол над нисшата природа за изява на висшата. Учителят казва: „Човек може да прави каквото иска, но после ще търпи каквото не иска. Човек може да прави добро и зло, но злото не води до свобода, злото води до външни ограничения и вътрешни разрушения и пакости на положителните сили в него, води към израждане. Не е свободен онзи, който прави каквото иска. Свободен е онзи, който може да даде свобода и да не ограничава никого. Човек може да понесе външни ограничения, но вътрешно да е свободен, да се чувства свободен".
"Учителят ни оставяше свободни" - Елена Андреева
"Учителят ни оставяше свободни" - Елена Андреева
Той не ни упрекваше
Много пъти съм мислила за вярата на Учителя в нашите възможности, когато ние се проявявахме така несъвършено. Чудила съм се на тази вяра и съм си казвала: "Учителят ни вижда в бъдещето, когато ще бъдем на по-високо стъпало от сегашното." Тази негова вяра ни придаваше сила. Свободата, в която Учителят ни оставяше да се проявяваме ни даваше вътрешен простор и по този начин ни освобождаваше от преструвки и лицемерие. Като ни даваше свобода, Учителят знаеше, че ние ще грешим и за тези грешки светът ще го държи отговорен, но той носеше нашите слабости, за да можем да се освободим от тях. Колко любов и безкористие има в това! Той се държеше с нас както майката към своето дете, което прохожда - пада, става, докато се научи да ходи добре. Той не ни упрекваше за нашите лоши и неправилни прояви, но ни казваше - като постъпваме така ние сами се спъваме и си пакостим. Да постъпваме правилно е необходимо за нас, за да бъдем в хармония с разумната природа, всред която живеем. Добрият живот е необходим за нас, за да получим благата, които живата природа може да ни даде. Ние живеем в един разумен свят и за да бъдем в хармонична връзка с него, трябва да спазваме законите му.
"Учителят не проповядваше" - Елена Андреева
"Учителят не проповядваше" - Елена Андреева
Абонамент за:
Публикации (Atom)