Логически казано: „Бог“ е голяма предпоставка,
„Исус Христос“ – малка предпоставка, а „вечен живот“ – заключението. Да
направим тази мисъл още по-ясна: думите „вечен живот“ подразбират
разумното движение на душите; думата „Бог“ – зародишите на духа,
условията, силите, законите в природата, върху които се гради и крепи
този величествен ред на нещата, а „Исус Христос“ – разумното начало,
което излиза от Единия Бог и което насочва и съхранява всички живи
същества. Сега може да помислите, че като кажете „вечен живот“,
разбирате, знаете какво е всъщност вечен живот. Но кой е основният
елемент на познанието? Ние познаваме само ония неща, които можем да
опитаме, да направим. Всяко нещо, което не можем да опитаме и направим,
не го познаваме. За такива неща, от каквото естество и да са те, ние
нямаме нищо друго освен една представа и можем само да се догаждаме. Ако
ви дадат плат, ще кажете: „Аз зная как е той станал“, но когато ви
накарат да го направите – да изпредете вътъка, да турите основата – ще
кажете: „Не знам“.
1914_10_12 Условията на вечния живот12 октомври 1914 г., Неделни беседи
Няма коментари:
Публикуване на коментар