1931_10_23 Методи за усилване на паметта / Памет. Методи за усилване на паметта23 октомври 1931 г., Младежки Окултен Клас, София
вторник, 24 февруари 2015 г.
С каквато мярка мериш
– Коя е причината за болестите и противоречията в
сегашния живот? – Аномалиите в живота и лошите отношения на човека към
природата. Сегашният човек е в постоянно стълкновение и война с
природата, поради което тя безпощадно го глобява. Както ти постъпваш с
природата, така и тя постъпва с тебе. С каквато мярка мериш, с такава и
тебе мерят. Ти престъпваш законите на природата, а изискваш от нея
снизхождение. Боли те крак и се чудиш защо те заболял. Природата те
възпитава. Трябва да работиш, но не можеш – кракът те боли. Ученик си,
имаш изпит, но те боли глава – не можеш да учиш. Отиваш на изпит и
пропадаш. Природата не иска да знае, че имаш изпит. Казваш: Аз реших
вече да изправя живота си. – Решил си, но още не си го изправил. Решил
си да станеш учен човек, но докато станеш учен, време и работа се иска,
изведнъж не се постигат желанията. Кой човек е учен? Според мене,
истински учен е оня, който е определил най-напред отношенията си към
Първата Причина и природата. После ще определи отношенията си към
хората. Това значи да бъдеш учен. Това е качество на всички велики хора.
Това са нормалните хора в света. И ти, като ученик на великата школа,
ще се стремиш да нормализираш своя живот. – Как се постига това? – Ще се
свързваш с учени хора, с хора, на които паметта е всякога силна.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар