неделя, 17 април 2016 г.
Ето формулата
Ето формулата, която крие съдържанието и смисъла на Новото Учение, дадена от Учителя през май 1944 г. в с. Мърчаево:
"Когато не свързваш Любовта с никаква жива форма, ще проникнеш в цялата вселена. Да нямаш обект в Любовта! Човек трябва да намери постоянното и вечното във временното и променливото. Човек е ценен, защото Великото, в което живее, е ценно. Той трябва да се радва, че е част от природата. Величието на живота, което понякога чувстваме, е величието на Бога, Който живее."
Светлина и сенки
Животът на земята е светлина със сенки. Сенките винаги стоят зад предметите и не са реални. Те само ни помагат да проумяваме светлината в света, защото служат за контраст. Какви картини може да рисува художникът, без да има сенки в тях? Няма картини без сенки; няма красота без грозота; няма светлина без тъмнина на земята. Защото този е светът на контрастите. Земята е велика школа на познаване чрез опит дървото на доброто и злото. Така е било до днес. Но иде време, когато порасналият човек ще се научи да разпознава кое е реалното и кое нереалното в живота и ще заживее само в доброто и светлината. Той вече няма да взема сенките за реалност, а реалностите за сенки. Това е великият урок, който присъствието на злото на земята е научило човека. И тогава доброто ще бъде господар, а злото — слуга.
Весела Нестерова (1909 - 2002)
→ Светът без сенки
неделя, 27 март 2016 г.
Свръхсъзнание
Едно ще знаете: Не можеш да станеш богат, ако не си бил беден. Не можеш да разбереш цената на хляба, ако не си бил гладен. Само бедният има условия да стане богат. Само гладният може да оцени хляба. Само болният цени здравето. Без контрасти в съзнанието си човек не може да дойде до истината. Човек борави с много понятия, но те стават ясни за него само тогава, когато носи опитност за тях от далечното минало. – Къде се крие тази опитност? – В съзнанието, самосъзнанието и подсъзнанието му. Оттам тя изплува в свръхсъзнанието му и понятията вече стават за него положително, истинско знание. Разчитай на това, което е вложено в твоето подсъзнание и свръхсъзнание, а не на това, което е вложено в съзнанието и самосъзнанието ти.
1932_10_07 Съзнание и свръхсъзнание / Знание - съзнание и свръхсъзнание7 октомври 1932 г., Младежки Окултен Клас, София
петък, 25 март 2016 г.
Овца и вълк
Лошо е никой да не те познава, но още по-лошо е всички хора да те познават. Желанието на човека да се прослави е Божествено, обаче да се прослави пред онези, които го обичат. Да те обичат хората, това значи да те повдигнат. Няма по-страшно нещо от това да те повдигнат хората с цел да те използват. Какво се ползва овцата от познанството си с вълка?
1932_10_07 Съзнание и свръхсъзнание / Знание - съзнание и свръхсъзнание7 октомври 1932 г., Младежки Окултен Клас, София
1932_10_07 Съзнание и свръхсъзнание / Знание - съзнание и свръхсъзнание7 октомври 1932 г., Младежки Окултен Клас, София
четвъртък, 24 март 2016 г.
Кривата мисъл
Казваш: Тежи ми раницата. – Това не ме интересува. – Какво да правя да облекча състоянието си? – Извади от нея едно кило и го хвърли настрана. – Пак ми е тежка. – Извади още едно кило. – Гърбът ми е охлузен от тежката раница. – Вади от нея и хвърляй, от тебе зависи, ти си господар на положението. Ако не можеш да хвърляш, ти си слуга. Напусни господаря си и стани господар на себе си. – Кой ще ме храни тогава? – Щом не се решаваш да напуснеш лошия си господар, ще носиш тежката раница. – Кой е лошият господар? – Кривата мисъл. Докато мислиш криво, ти си при лош господар. Щом изправиш мисълта си, отиваш при добър господар. Пази се от кривата мисъл, т.е. от лошия господар, който ще ти тури юлар на главата. Кажи си: Господарю, не искам да ходя с юлар. Всичко хвърлям, искам да бъда свободен.
1932_10_07 Съзнание и свръхсъзнание / Знание - съзнание и свръхсъзнание7 октомври 1932 г., Младежки Окултен Клас, София
понеделник, 21 март 2016 г.
Реализиране на идеите
Всяка окултна школа има пред вид да постави знанията на човека на практическа основа. Тя има за цел да даде на ученика такива знания, с които той може да си помага в трудни моменти на живота. Няма ли такива знания, той на всяка крачка ще се спъва. Материалните работи представят голяма спънка за човека. Освен това, окултната школа има пред вид да даде на ученика поне елементарни познания за лекуване. Колкото повече знания има ученика, толкова по-свободен става. Щом е свободен, той може лесно да изказва идеите си, да им дава възможност да се реализират. Няма идея, която да не може да се реализира. Това е въпрос само на време. Ако в настоящето не може да се реализира, в далечното или близко бъдеще непременно ще се реализира. Колкото по-спокоен е човек, толкова по-лесно може да реализира идеите си. Изпратете идеята си в подсъзнанието и оставете я там да расте и да се развива. Идеите, като растенията, като живите същества, растат и се развиват.
1926_10_31 Път към свобода31 октомври 1926 г., Младежки Окултен Клас, София
Абонамент за:
Публикации (Atom)