И светията, като работи 20 години с мисълта си,
постига своите желания. Който не разбира закона, казва, че работите се
нареждат по някакъв чуден начин. Който разбира закона казва, че действа
някаква сила. Някой мисли върху известен въпрос и като не може да
реализира мисълта си, започва да се обезсърчава. Той иска да постигне
нещо в един ден, по магически начин. Правило е: Всяко желание може да се
реализира най-късно в продължение на 22 години. В това време ще минеш
през три възможности: ще реализираш една малка част от желанието си; ще
реализираш половината от желанието си или при най-благоприятен случай ще
реализираш желанието си напълно.
1932_07_08 Разумният свят8 юли 1932 г., Младежки Окултен Клас, София
понеделник, 25 януари 2016 г.
Откъде идва мисълта
Външният морал не прави човека морален. Ако искаш да станеш силен
и да се справиш с всички противоречия, вложи морала дълбоко в себе си,
да ти стане втора природа. Това значи при всички мъчнотии и противоречия
да бъдеш като риба във водата: да се гмуркаш във водата, да влизаш и
излизаш, без да се удавиш. Сегашният човек, понеже е изгубил истинския
морал, влиза във водата и се дави. Той влиза и във въздуха, но и там се
дави – забравил е изкуството да плува и да хвърчи. Въздухът има
отношение към умствения свят. Затова казваме, че птицата представя
епохата, когато мисълта се явила за пръв път. Ето защо, когато изучавате
времето за явяване на човешката мисъл, трябва да разберете каква е била
средата, в която тя се е явила. Днес вие се задоволявате само с
констатиране на мисълта като приятна или неприятна. Това не е
достатъчно. Важно е да се знае откъде идва мисълта, през каква среда
минава. Казваш: Кракът ме боли, трън имам в петата. – Важно е да знаеш
откъде е дошъл този трън.
1932_07_08 Разумният свят8 юли 1932 г., Младежки Окултен Клас, София
неделя, 24 януари 2016 г.
Как ще обичате Бога?
Не разисквайте върху греха. Сгрешите ли, късайте връзката с греха – нищо повече! Някой направил една погрешка, и веднага близките, приятелите му се отказват от него, не го обичат вече. – Ако не обичат брата си, кого ще обичат? Ще кажете, че трябва да обичате Бога. – Как ще обичате Бога? Де ще Го намерите? Бог живее в съзнанието на всички хора. Следователно, като обичате хората, ще обичате и Бога. Когато кажете, че не трябва да обичате хората, вие не сте на правата страна. Ами ако кажат и за вас така? Ако всички хора дойдат до това съзнание, какво ще придобият? Каквото да говорят, каквото да философстват, без любов няма живот, и без страдание няма спасение. Хората очакват щастието и спасението по механичен начин. И да го придобият по такъв начин, то няма да бъде за дълго време. За да придобие своето щастие, човек трябва да направи вътрешна връзка с любовта, с живата природа, с нейната целокупност. Само по този начин човек ще дойде до вътрешно разбиране на противоречията, които съществуват в живота и в природата. Има един вътрешен, разумен език, на който трябва да говорите, ако искате природата да ви разбере. Щом и говорите на този език, тя ще ви разбере и ще ви отговори. Които са изучавали този език, те са дошли до вътрешна връзка с природата. И каквото са поискали от нея, тя винаги им е отговаряла.
1929_03_24 Сам Отец24 март 1929 г.,Неделни беседи, София
Има един метод
”Сам си Отец ви люби.” – Като не съзнавате това, вашият живот е пълен с безпокойства, със съмнения, с противоречия, с ред отрицателни прояви. Безпокойството, неверието, омразата не разрешават въпросите в живота. Противоречията също не разрешават въпросите. Колкото да се оплаквате от трудностите в живота, с това животът не се подобрява. Има един метод, чрез който човек може да подобри своя живот. Този метод седи в това, да изправи човек отношенията си към Първата Причина, да започне да мисли, да чувства и да действа като Бога. Дойде ли до това положение, всички противоречия в неговия живот ще изчезнат. И тогава, каквото Бог му каже, той ще бъде готов да го направи без никакво колебание. Той първо ще действа, а после ще мисли.
1929_03_24 Сам Отец24 март 1929 г.,Неделни беседи, София
Три вида философии
Казвате, за пример, че вярвате в нещо. Днес вярвате, утре не вярвате, изменяте на вашата вяра. Днес вярвате в Бога, утре не вярвате. Това показва, че не сте установени в тази, тъй наречена Абсолютна реалност. Това се дължи на обстоятелството, че човек минава през три различни състояния: Един ден той живее в главата си, и тогава е мислещо същество. На другия ден слиза в сърцето си и започва да чувства. На третия ден слиза в стомаха си, и тогава всичките му работи се разбъркват, всичко става на каша. Той намира, че разбиранията му не са такива, каквито са били вчера; чуди се защо хората са станали такива лоши, толкова неразбрани. – Причината за това разбъркано състояние в него не са хората, но като слязъл в стомаха, в кашата на своя живот, той мисли, че тази каша е вън някъде. Този човек разсъждава, спори, съди хората и мисли, че има някаква велика философия. – Има той философия, но философията на стомаха. Следователно, има три вида философия: философия на стомаха, философия на сърцето и философия на ума.
1929_03_24 Сам Отец24 март 1929 г.,Неделни беседи, София
неделя, 3 януари 2016 г.
Закон на съответствие
В природата съществува закон на съответствие, според който колкото добри хора има в света, толкова и лоши хора има. Защо има лоши хора в света? Защо съществува злото в света? Това са въпроси, на които вие сами трябва да си отговорите. В Битието е казано, че Бог създаде света в шест дена и за всеки ден Бог се е произнесъл, че това, което е създал, е добро. За втория ден само не се е произнесъл нито добре, нито зле. Щом е така, защо хората виждат зло в света? Кое от двете мнения е по-право: това на Бога или човешкото? Кое мнение е за предпочитане: мнението на болния или мнението на здравия? Ако оставите болния да се произнася за живота, той ще даде отрицателни мнения. Оставите ли здравия да се произнася за живота, той ще даде положителни заключения. Всъщност, нито заключенията на болния, нито заключенията на здравия са абсолютно верни. Те са частични схващания, резултат на частично разбиране на живота. Дойдем ли до абсолютното разбиране на живота ще видим, че там съществува и добро, и зло, които взаимно се координират. Там, дето доброто се увеличава, и злото се увеличава; дето доброто се намалява, и злото се намалява. Дето богатството се увеличава, и сиромашията се увеличава, дето богатството се намалява, и сиромашията се намалява. Дето здравето се увеличава, и болестите се увеличават; дето здравето се намалява, и болестите се намаляват.
1930_02_09 Побеждавайте злото9 февруари 1930 г.,Неделни беседи, София
Абонамент за:
Публикации (Atom)