Човек трябва да има едно конкретно разбиране. Да кажем, днес времето е хубаво. Знаете ли довечера каква промяна ще стане? Вие, като гледате сега, мислите, че целият ден ще бъде светло. Предполагаш, но някой път не става. Кой дава повод да се развали времето? Кой дава повод на един ученик да развали отношенията си със своя учител? – Не се учи. Щом учителят предаде един урок, той може да има най-доброто мнение за тебе, но ако два пъти, три пъти не си научиш урока в едно тримесечие, веднага ще изгубиш разположението на учителя, ще започне да гледа другояче на тебе. Казва: „Той е добър, но не учи.“ Човек, който не учи, той не е добър. Казва: „Той е способен, но е малко лош.“ Способният лош не може да бъде. Ученикът, който се учи добре, лош не може да бъде. В дадения случай неговият ум е тъй занят, че няма място за лошавина. Онзи, който не се учи, той може да стане лош. Който може да се учи, винаги става добър. И когато аз казвам по някой път: "Учете се", аз разбирам: "Проявявайте доброто."
събота, 31 януари 2015 г.
Проявявайте доброто
Има хора, които не могат да се обезверят. Кой човек не може да се обезвери? Човек, който вярва в Бога, който вярва в себе си и който вярва в ближния си, никоя сила не може да го обезвери. Един човек, който не вярва в Бога, тогава намалява вярата му, който не вярва в ближния си, вярата се намалява, а който престане да вярва и в себе си, той е пълен безверник. Какво е положението на един пълен безверник, който не вярва в Бога, не вярва в себе си и в ближния си? Какво ще бъде неговото състояние, който не вярва в нищо?
Човек трябва да има едно конкретно разбиране. Да кажем, днес времето е хубаво. Знаете ли довечера каква промяна ще стане? Вие, като гледате сега, мислите, че целият ден ще бъде светло. Предполагаш, но някой път не става. Кой дава повод да се развали времето? Кой дава повод на един ученик да развали отношенията си със своя учител? – Не се учи. Щом учителят предаде един урок, той може да има най-доброто мнение за тебе, но ако два пъти, три пъти не си научиш урока в едно тримесечие, веднага ще изгубиш разположението на учителя, ще започне да гледа другояче на тебе. Казва: „Той е добър, но не учи.“ Човек, който не учи, той не е добър. Казва: „Той е способен, но е малко лош.“ Способният лош не може да бъде. Ученикът, който се учи добре, лош не може да бъде. В дадения случай неговият ум е тъй занят, че няма място за лошавина. Онзи, който не се учи, той може да стане лош. Който може да се учи, винаги става добър. И когато аз казвам по някой път: "Учете се", аз разбирам: "Проявявайте доброто."
Човек трябва да има едно конкретно разбиране. Да кажем, днес времето е хубаво. Знаете ли довечера каква промяна ще стане? Вие, като гледате сега, мислите, че целият ден ще бъде светло. Предполагаш, но някой път не става. Кой дава повод да се развали времето? Кой дава повод на един ученик да развали отношенията си със своя учител? – Не се учи. Щом учителят предаде един урок, той може да има най-доброто мнение за тебе, но ако два пъти, три пъти не си научиш урока в едно тримесечие, веднага ще изгубиш разположението на учителя, ще започне да гледа другояче на тебе. Казва: „Той е добър, но не учи.“ Човек, който не учи, той не е добър. Казва: „Той е способен, но е малко лош.“ Способният лош не може да бъде. Ученикът, който се учи добре, лош не може да бъде. В дадения случай неговият ум е тъй занят, че няма място за лошавина. Онзи, който не се учи, той може да стане лош. Който може да се учи, винаги става добър. И когато аз казвам по някой път: "Учете се", аз разбирам: "Проявявайте доброто."
петък, 30 януари 2015 г.
Целта на паневритмията
Паневритмията започваше да се играе напролет, от 22 март. През цялото лято се играеше всяка сутрин, а на 22 септември се прекратяваше. През зимата се правеха първите шест упражнения, които бяха дадени от Учителя на 19 август 1922 г. на събора във Велико Търново. В неделя сутрин, след като завършваше Утринното слово, вън на полянката се играеха първите шест оригинални упражнения. Това се правеше и след лекцията на Общия окултен клас в сряда сутрин и след лекцията на Специалния клас в петък сутрин. Останалото време през седмицата всеки си ги играеше у дома.
Понякога Учителят притуряше към 6-тях основни упражнения и допълнителни упражнения. Целта на допълнителните упражнения бе да се засегнат различните органи на човешкото тяло, да се раздвижат, защото, неупражнявани, органите се атрофират, отслабват. Учителят обясняваше, че всички упражнения трябва да се правят съсредоточено и съпроводени от дълбоко дишане. Когато се правят упражненията, ако не се правят концентрирано и с дълбоко дишане, те вредят на здравето на човека. „Правете упражненията съсредоточено и с дълбоко дишане, за да се ползвате от тях" - бяха наставленията от Учителя. Дълбокото дишане лекува 100 % всички болести.
Понякога Учителят притуряше към 6-тях основни упражнения и допълнителни упражнения. Целта на допълнителните упражнения бе да се засегнат различните органи на човешкото тяло, да се раздвижат, защото, неупражнявани, органите се атрофират, отслабват. Учителят обясняваше, че всички упражнения трябва да се правят съсредоточено и съпроводени от дълбоко дишане. Когато се правят упражненията, ако не се правят концентрирано и с дълбоко дишане, те вредят на здравето на човека. „Правете упражненията съсредоточено и с дълбоко дишане, за да се ползвате от тях" - бяха наставленията от Учителя. Дълбокото дишане лекува 100 % всички болести.
- Спомени на Пеню Ганев - ИЗГРЕВЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО ПЕЕ И СВИРИ УЧИ И ЖИВЕЕ
- → Изгревът - Том 16
сряда, 28 януари 2015 г.
вторник, 27 януари 2015 г.
понеделник, 26 януари 2015 г.
Абонамент за:
Публикации (Atom)