Не трябва да преяждате, който яде много не дава храна на мозъчната система, Физическото му тяло се развива за сметка на мозъка. За да държи в изправност тялото си, ума и сърцето си човек трябва да готви добре и с Любов. Най-добрият готвач е човек сам да си приготви яденето. Щом нахрани тялото си, той изпраща храна на сърцето и мозъка. От енергиите на тъй приетата храна се създават красивите форми на тялото и на удовете. Който се храни правилно, той има красив строеж на тялото си, красиви очи, уши, нос, уста и т.н. Човек може да бъде красив, само ако енергиите му се разпределят правилно по всички удове. Не стане ли това, едни органи ще възприемат повече енергия отколкото други. На това се дължи остротата на човешкият характер. Всяка дисхармония в организма прави човека сприхав, груб, остър. Изкуство е да се знае как да се отправят енергиите от стомаха в сърцето и от сърцето в мозъка.
събота, 31 май 2014 г.
петък, 30 май 2014 г.
Три престъпления
Три престъпления спъват човека. Първото престъпление е пролятата кръв на земята. Второто престъпление, което човек е направил и сам се спъва в него, е изопачаване на неговото сърце. Да изопачиш сърцето си, това значи да изопачиш чувствата си и да тръгнеш след чужди богове. Щом изопачи сърцето си, човек влиза в областта на неправдата. Той вече не служи на един бог, но на много богове. При тия условия човек неизбежно огрубява. Той мисли само за себе си и се ръководи от това, което е за него приятно. Той се ръководи само от своите лични чувства и интереси. Онова, което дава простор на човешката душа и помага за развитието ѝ, това е Божията Любов. Да дадеш място на тая Любов в себе си, това значи да бъдеш проводник на доброто. Третото престъпление, което човек прави, е изопачаването на неговата мисъл. Така той се отдалечава от Божията Мъдрост. Изопачената, кривата човешка мисъл е причина за спора и недоразуменията между хората. Детето се сърди на майка си, че не му е дала навреме да яде. Има ли право то да се сърди? Бедният се сърди на богатия, че не му дава дърва, въглища, дрехи да прекара зимата. Има ли право той да се сърди? Всеки иска да нареди първо своите работи, а после чуждите. И това е добре, но в Божествения свят всички работи са наредени. Ние не трябва да поемаме грижата за Божествените работи върху себе си. Светът не е създаден за едного; той е създаден за всички. Следователно от Божествено гледище за всеки човек е определено малко място. Той има право да се ползва от мястото и на другите. Обаче опита ли се да присвои чуждите места, той греши против Бога.
1937_01_10 Божествената храна10 януари 1937 г. утринно слово
четвъртък, 29 май 2014 г.
Мекотата
Едно от качествата на любовта е мекотата. Да бъде
човек мек, но не мекушав, това значи да е дал път на любовта в себе си.
Който може да прецени любовта на ближния си, той ще се ползва от нея. Не
може ли да я прецени, тя не го ползва. Дето да се обърне този човек,
навсякъде намира затворени пътища. Казано е, че любовта отваря
пътищата на човека. Наистина, когато любовта посети някой дом, всички
блага идат след нея. Горко на онзи, който не е обичан. Поне един човек
трябва да ви обича, да се намирате под крилата на любовта. Няма същество
в света, на което да не е дадено любов. Колкото малка да е, тази любов
трябва да се цени. Отдето да иде, тя крие в себе си алхимически
свойства. От човека се иска умение да цени любовта. Цени ли я, той има
условия да се развива. Не цени ли любовта, която му се дава, той
завинаги остава невежа. Като не съзнава това, човек сам се лишава от
благата, които любовта носи.
Степени на съзнанието- 25 декември 1929 г. лекция пред общия окултен клас
сряда, 28 май 2014 г.
Братство и равенство
Често религиозните хора казват, че Бог ще оправи работите им. – Така е, от Божествено гледище животът на Земята е уреден вече, но какво ще кажете за вашия живот? И вашият живот може да се нареди. – „Как?“ Нека всички българи кажат: „Да заработим с общи усилия, да побратимим труда си“. Нека всеки има своя къща, свой дюкян, своя нива, но да сподели печалбата си по братски с всички, които са работили заедно. При това положение щеше ли да има бедни? Идеята за братство и равенство ще се приложи, когато хората дойдат до вътрешно съзнание, че са братя. Това не се постига с външни закони, но чрез законите на една висша култура. Това е културата на Аврама, в лоното на когото влезе бедният Лазар. Докато живее в ограничителните условия на богатия, човек не може да изпълнява Божиите закони.
Петимата братя22 април 1923 г., Неделни беседи, София
понеделник, 26 май 2014 г.
Божествен закон
Често хората си правят планове, как да постигнат едно или друго желание. Ако не успеят, те се обезсърдчават. Хората не трябва да се обезсърдчават, но трябва да знаят, че има един велик, Божествен закон, който определя как трябва да стават нещата. Следователно, нищо друго не се иска от човека, освен това да се подчини на този закон и да се свърже с Божественото съзнание. Съвременните хора още не са дошли до онова високо съзнание да разбират великите Божии закони и да им се подчиняват.
"Облагородяване на сърдцето"-3 октомври 1926 г. лекция пред специалния клас
неделя, 25 май 2014 г.
Петимата братя
И тъй, съществуват пет вида връзки: първата връзка произтича от пипането или осезанието; втората произлиза от обонянието; третата – от вкуса; четвъртата – от слуха, т. е. от разумната човешка реч, а петата произтича от зрението. Последствията на първите три връзки са 75% лоши, а само 25% – добри. Последните две връзки са по-идеални. Ето защо връзка, създадена въз основа на слуха и зрението, е по-устойчива от първите три. Дето има пипане, вкусване, връзките са слаби, не издържат дълго време. Там има ядене и пиене, наздравица. Тези връзки се развалят лесно. Връзки, които имат за основа удоволствието, не са разумни. Последствията им не са добри. Там започват добре, но свършват зле.
Петимата братя-Беседа от Учителя, държана на 22 април, 1923 г. в София
Абонамент за:
Публикации (Atom)